کدام سیستم عامل را برای گوشی موبایل ترجیح میدهید؟

سیستم عامل گوشی

سیستم عامل های تلفن همراه

سیستم عامل گوشی اندروید و اپل با سیستم عامل آی او اس هردو بخش عمده ای از آمار را به خود اختصاص داده اند.

اما اگر پیگیر اخبار این دنیای گسترده بوده باشید، حتما میدانید که طرفداران این دو کمپانی همواره در حال رقابت و نشان دادن برتری سیستم عامل محبوبشان در برابر دیگری هستند.

به نظر می‌رسد جنگ بین اندروید و آی او اس تمامی نداشته باشد. در بسیاری از افراد، ارزش‌های شخصیتی، میزان تحقیقات به عمل آمده، میزان درآمد و حتی نحوه‌ زندگی باعث می‌شود گوشی هوشمندی را با یکی از دو سیستم عامل اندروید یا آی او اس انتخاب کنند. اما در سایر کاربران، این انتخاب یک امر کاملا سلیقه‌ای و شخصی است.

گوشی موبایل اندروید  Android

اندروید در اسمارت فون‌های متفاوتی از برندهای گوناگون با قیمت‌های کاملا متغیر وجود دارد. این سیستم عامل هم اکنون پرطرفدارترین و پرکاربردترین سیستم عامل موبایلی دنیا است. این سیستم عامل توسط شرکت گوگل توسعه داده شده و مبتنی بر هسته لینوکس (Linux) طراحی شده است.

اندروید یک سیستم عامل متن باز یا “Open Source” است. بنابراین هر فردی با دانش مناسب قادر به اعمال تغییرات متفاوت در این سیستم عامل خواهد بود. اندروید محبوبیت فوق‌العاده‌ای در بین کاربران دارد و از نظر بسیاری افراد این سیستم عامل هم اکنون بهترین سیستم عامل موبایلی دنیا محسوب می‌شود

گوشی موبایل آی او اس  IOS

شاید جالب باشد که بدانید واژه iOS مخفف عبارت “iPhone Operation System” به معنای “سیستم عامل آیفون” است. اپل این سیستم عامل را ابتدا برای آیفون و آیپاد تاچ طراحی کرده بود و به تدریج در محصولات دیگری نظیر آیپد هم از آن استفاده شد.

برخلاف طرفداران گوگل و سیستم عامل اندروید، طرفداران اپل عقیده دارند که سیستم عامل iOS از اندروید بهتر است. امنیت گوشی یکی از موضوعاتی است که عموما از جانب شرکت‌های سازنده نادیده گرفته می‌شود.

اندروید از لحاظ امنیتی سابقه‌ی چندان خوبی ندارد و حفره‌ها و ایرادهای امنیتی کشف شده در این سیستم عامل یک فهرست بلندبالا را تشکیل می‌دهند.

iOS در این زمینه شهرت بهتری دارد ولی این سیستم عامل هم از لحاظ امنیتی بی‌نقص نیست. با این وجود، iOS به دلیل دریافت به‌روزرسانی‌های متعدد، حفره‌ها و ایرادهای امنیتی را به‌سرعت اصلاح می‌کند.